21 Şubat 2009 Cumartesi

aşk cennet şarap ve Ömer Hayyam

Aşağıda okuyacağınız dizeleri Wladimir Bartol’un “Alamut “ adlı romanından yazdım.İnternet ortamında bulabileceğinizi sanmıyorum zaten :)

Çünkü bunların Ömer Hayyama ait olup olmadığı hakkında kesin bilgiler yok.

Kitapta bu şiirlerin Ebu Fazıl adında bir dai tarafından Hasan Sabbah’a verildiği belirtiliyor.

Copy paste değil alın teri :)

 

-----------------------------------------------------------------

Sarhoş musun aşık mısın ? Sevin öyleyse.

Sevgi ve şarap seni mutlu mu ediyor ? Üzülme sakın.

Bizim halimiz ne mi olacak ? Dert etme.

Sen nesin ? Bunu asla bilemeyeceksin.Öyleyse sağlığına !

 

-----------------------------------------------------------------

Sabahın orduları geceyi kovalıyor .

Ayağa kalk !Aşkın ve şarabın saati çaldı !

Nergislerin uykularını bölme vakti geldi.

Yeter ayaklarımın dibinde uzandığın.

Ayağa kalk sana söylüyorum ; Zaman geldi.

 

-----------------------------------------------------------------

Eğer ilkbaharda bir cennet kızı !

Kadehime şarkı söyleyen şarap doldurursa

Beni yerecek olanların vay haline !

Bir köpek bile cennete benden fazla önem verir.

 

-------------------------------------------------------------------

Kalp gülümseyen bir çehre arar.

Kol ise kadehe doğru uzanır…

Her toz zerresinde ben varım,

Ve bütün toz zerreleri tek bir çehre oluştururlar.

Hiç yorum yok: