29 Kasım 2008 Cumartesi

en yakınımdaki kitap { zevkli bir oyun }

bir mimleme hadisesine rast geldim sLn in ve a.nur un bloglarında.
oyun ilginç geldi ve katılmak istedim.
en yakınımızdaki kitabı alıyormuşuz , 56. sayfayı açıp 5. cümleyi yazıyormuşuz, olay bundan ibaretmiş.
neyse en yakınımda yatağımın başucunda osmanlı padişahları ile ilgili ansiklopedik tarzda yazılmış yayınlar vardı onları görmezden geldim :)
girişteki etejerin üstünde birkaç kitap vardı bende ilk elime geleni aldım.

şansımıza Orhan Kemal in güzel bir eseri olan "Bereketli Topraklar Üzerine" çıktı.
56. sayfayı açtım ve 5. cümleyi aynen yazıyorum.

"işe alıştıkça kaşınma,boğazındaki gıcıklanma geçti , o kadar ki ; kozaları çuvalıyla alıp makinenin ağzından dökerken,gözleri çevrede dolaşmaya , kapıdan dışarılara , dışarıdaki çırçır makinelerinin üzerindeki başörtülü kadınlara, saçılan pamukları uzun saplı süpürgeleriyle toplayan kızlara ilişip tatlı tatlı iç çekmeye başladı."

bu cümlede kendimden birşeyler gördüm diyebilirim.
yeni bir iş öğrenirken yaşadığım zorlukların , tedirginliklerin ,beceriksizliklerin , ürkekliklerin tecrübe kazandıkça nasıl da aştığımı anımsadım.
hatta aşmakla kalmayıp işin iyice ehli olduktan sonra o ilk anki hevesin çabanın nasıl söndüğünü, işin ehli olsan bile o ilk seferki heyecandan eser kalmadığını ve tabiri caizse elin işte gözün oynaşta bir tavır takındığını dehşetle gördüm :)
bu insanoğlunun doğasında var !


neyse bizden sonra oyunu devam ettirmek isteyenler için kuralları copy-paste yapalım :)

* Kendinize en yakın kitabı alın.
* Sayfa 56yı açın. Beşinci cümleyi bulun.
* Cümleyi bu kurallar ile birlikte yayınlayın.
* En sevdiğiniz, en moda veya en entelektüel kitabı seçmeyin: en yakınınızdakini alın

Hiç yorum yok: